måndag 30 mars 2009

Mitt skänk-projekt

Jag är så jävla duktig ska ni veta! Jag har fått hem en jättefin skänk som jag ärvt av mamma och pappa (inte för att de är döda men). Det enda problemet var att den var mörkbrun i ek men det har jag fixat nu! Jag har målat om den vit. Och den är inte liten ska ni veta. Först var vi tvugna att slipa den, sen målade jag hela i grundfärg och lät torka. Efter det målade jag om hela i antikvit och lät torka över natten. Idag målade jag det sista lagret i vitt och nu tror jag minnsan att den är klar :) Det jobbigaste var alla detaljerna som jag fick måla med en liten sminkpensel. Ni som kommer på lördag får se hur fin den har blivit hihi, när fyllan tar in kommer jag nog skryta järnet!

Nu har jag precis ätit nudlar och tänkte gå ner till källaren med lite kartonger och kläder jag inte vill ha längre. Sen ska jag till posten och hämta ett paket och därefter ska jag hem och duscha bort all målarfärg från min kropp.

En riktig fixarmåndag helt enkelt. Och solen skiner!

Inga kommentarer: