måndag 25 maj 2009

Flytta ihop - början på slutet?

Alla mina vänner bor med sina pojkvänner. Eller letar åtminstonde efter lägenhet tillsammans med dem. Visst, det finns undantag. Men nästan alla är helt inställda på att bo ihop. Jag och Niklas har varit tillsammans i 1 år och 4 månader. Båda vi fyller 21 år i juli. Vi har varsinna lägenheter, jag har en 2a i bromma och han en 1a på gärdet. Vi är nästan varje dag så ja, det blir dubbla kostnader. Men vet ni? DET ÄR DET VÄRT. Varför skynda sig att flytta ihop, förlova sig osv om man planerar att vara tillsammans länge (typ hela livet)? Jag kan helt ärligt erkänna att jag är rädd för att flytta ihop. Jag är rädd för den gråa och trista vardagen, jag är rädd att det ska bli bråk, jag är rädd att vi ska tröttna på varandra. Tycker vi har det helt underbart nu och vill man vara ensam en dag eller ha kompisarna över på vinkväll, så kan man ha det :) Jag har ett tag undrat om det är något fel på oss som inte vill flytta ihop, ialla fall inte nu? Men så läste jag nyss en spalt av Hanna i veckorevyn som tänker precis som jag (vi). Då känns mina tankar rätt sunda igen. Vi kommer att flytta ihop, men varför ska man ha bråttom???

5 kommentarer:

Daniella sa...

Om man vet att det är rätt, varför ska man då vänta? Jag och Jim har gjort allt ovanstående - bor ihop, är förlovade och har till och med skaffat gemensamma husdjur. Och allt är hur bra som helst. Jag kan ärligt säga att vi bråkar inte ens =) Det bästa som finns är att man efter en lång arbetsdag vet att det finns någon där hemma som älskar dig och har saknat dig hela dagen. Obetalbart! =)

Therése sa...

Daniella: precis, så kan man också tänka. Men det känns bara som att alla stressar så mkt, blir vuxna i förtid och flyttar ihop och grejer. när man har hela livet framför sig, jag känner att jag vill ha det att se fram emot. men ja klagar inte på folk som gör det om de känner för det. alla vill ju olika och jag tycker det känns klokt att vänta :)

Anonym sa...

Bra inlägg. Håller med dig precis.
Det e ju bara konstigt när man e så ung.

Odell sa...

jag håller med dig till 100% tess! förstår vad du menar. Det är ju nu vi är unga, alla kommer vi ändå få det där tillslut. Man kommer ha bo med ngn, gifta sig, skaffa barn, ha gemensamma lån, husdjur och gud vet allt. Varför inte ta vara på ungdomens dagar för dom kommer garanterat inte tillbaka.
Okej nu låter jag som värsta dissaren, men så är det ju inte. Tycker bara att det är trist att unga människor ska bli vuxna så tidigt, sen om det tar slut, så står man där och har så mkt man inte gjort själv.
Pusspårej!

Odell X2 sa...

förresten kom jag på att de va way to long ago som vi sågs! Borde bli en ändring på det nu när de är sommar och allt :)