onsdag 22 februari 2012

Inredning

Ibland blir jag så sugen på att kasta ut allt vi har i lägenheten och börja om. Men det tänker jag inte ;) Det är svårt att hitta sin inredningsstil. I början när jag flyttade hemifrån ville jag härma pappa & Helena med deras new england/marina-stil, blandat med loppisfynd osv. Så i min lägenhet i bromma hade jag den stilen blandat med shabby chic. Det blir lite svårare när man har en till person att ta hänsyn till. Man kan inte ha blommiga tapeter, klädstångar, skor i hela bokhyllan och egna "inspirations-kollage" överallt. Ni som kan det; GRATTIS! Så vi har istället inrett lite marint blandat med lite bohemt, lite färger, lite smått och gott. Men det blir lätt för plottrigt. Har svårt att hitta STORA saker att inreda med, t.ex i fönstrena... Eller snygga lampor, knoppar till garderoberna, tavlor, listan kan göras lång... Nån som har något bra tips på loppisar där man kan fynda inredning till bra pris? Hade jag bott själv hade jag nog haft mycket vitt som bas, sen öst på med färg, drömfångare, konstiga prylar, bohemt. Drömmer om att i framtiden bo i ett mysigt hus någonstans nära stan eller i en sekelskiftslägenhet innanför tullarna där man kan börja om från skratch. Välja golv, tapeter, renovera lite själva... Men än sålänge är det bara en dröm :)

Tips på en jättbra inredningsblogg hittar ni här!







Inga kommentarer: